יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

עניין של זמן - חלק ב'

שוב שלום.
לפני שאתחיל (אמשיך) אני רוצה להודות למי שטרח וקרא את הפוסט הקודם ואף עשתה את המאמץ להגיב - שימחתן אותי מאוד!

שנמשיך? 
זוכרים, אנחנו עדיין עם הרשימה האולטימטיבית?

4. קצר ולעניין 
עוד נקודה חשובה בהכנת הרשימה - keep it short, מכמה סיבות. ראשית, אם תקומו בכל בוקר לרשימה באורך הגלות תאבדו את המוטיבציה לביצוע המשימות עוד לפני הקפה הראשון של הבוקר ותסיימו את היום בתחושת כישלון. שנית, אנחנו חייבים להפנים את העובדה שביממה יש רק מספר מסוים של שעות ויש גבול לכמות המשימות שנוכל לבצע. אל תעמיסו על היום שלכם 30 משימות שלא תוכלו לבצע - זה יתסכל אתכם ויוציא מכם את החשק להתחיל את המשימות. אם יש לכם ה-מ-ו-ן משימות, תעדפו אותן ותתחילו עם אלה הדחופות ביותר.

5. Location, Location, Location 
שימו את הרשימה במקום בולט - על דלת הכניסה, על מראת האמבטיה, על לוח המודעות מעל שולחן העבודה, על קופסת הסיגריות - מה שעובד לכם. העיקר שהרשימה תהיה מול העיניים שלכם וכך לא תפספסו אף משימה.

6. גמישות
אנחנו לא מושלמים (כן, גם את לא) ולא תמיד אנחנו מצליחים לסיים את הרשימה שהכנו לאותו היום - משימות מסוימות אורכות זמן רב יותר ממה שחשבנו, יש דברים דחופים וחשובים שנכנסים באמצע היום, ניהול לא נכון של הזמן שלנו ועוד שאר ירקות. זה בסדר. מותר לנו. את מה שלא סיימנו היום תמיד נוכל להעביר למחר. אבל שימו לב אם הדבר נוטה לחזור על עצמו. אם כן - תבחנו את עצמכם - אולי הרשימה שהכנתם ארוכה מדי? אולי אתם מצפים מעצמכם ליותר מדי? אולי ההספק היומי שלכם שונה ממה שחשבתם? 

פוסט קצת שונה מהרגיל אבל אני מקווה שהטיפים האלה יעזרו לכם לנהל רשימות יעילות ומועילות שיעזרו לכם לארגן את החיים (שלכם או של אחרים) קצת יותר בקלות.
עד הפעם הבאה - חורף נפלא!

אין תגובות: